۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 314895
گزیده‌های نفتی هفته

برگزاری پانزدهمین نشست اوپک پلاس، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت و تکمیل لوله‌گذاری مرحله نخست طرح انتقال نفت گوره-جاسک را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

اوپک پلاس و نشستی دیگر: پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) این هفته برگزار شد و ۲۳ کشور عضو آن تصمیم گرفتند تولید خود را در سه ماه مه، ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۱ به‌تدریج افزایش دهند. در بیانیه پایانی این نشست هم یادآوری شد: از زمان نشست کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در آوریل ۲۰۲۰ تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۱، این کشورها ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه از تولید نفت خود کاسته و سبب تعدیل عرضه جهانی نفت و تسریع در بازگرداندن تعادل به بازار نفت شدند. بیژن زنگنه، وزیر نفت هم پس از پایان این نشست به خبرنگاران گفت: تقاضای نفت دنیا هنوز به سال ۲۰۱۹ نرسیده است. قیمت نفت با این تصمیم اوپک پلاس روند افزایشی در پیش گرفت و قیمت نفت برنت به نزدیکی ۶۵ دلار برای هر بشکه رسید.

سایر اخبار: تکمیل لوله‌گذاری مرحله نخست طرح انتقال نفت گوره-جاسک، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت، تکمیل ۱۷۱ پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت در خوزستان از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) در ادامه مرور فعالیت صنعت نفت و در دومین هفته فروردین‌ماه مهمترین رویدادهای صنعت نفت در دو بخش پالایش و پخش و پتروشیمی را با عنوان «سال درخشش پالایش» و «پتروشیمی در ۹۹» بررسی کرده است که پیشنهاد می‌شود آن را مطالعه کنید.

کد خبر 314895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =