۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر: 315578
گزیده‌های نفتی هفته

استفاده از زنجیره وسیعی از صنایع داخلی در طرح گوره - جاسک، برگزاری نشست گشایش ممیزی مدیریت نظام یکپارچه (IMS)، کاهش قیمت نفت و آمادگی ایران برای تأمین نیازهای انرژی پاکستان را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

به گزارش شانا، صنعت نفت هفته جاری را آرام پشت سر گذاشت. در این هفته شرکت ملی حفاری ایران از حفر ۴ هزار و ۸۶۶ حلقه چاه نفت و گاز در کشور از سوی این شرکت خبر داد و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: پارسال هزار و ۲۹۶ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و شیرهای درون‌چاهی (SV3) تعمیر و بازسازی شده است. علی کلاکی، رئیس اداره بازرسی و حفاظت فنی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) هم این هفته با بیان اینکه طرح ملی گوره - جاسک با گام بلندی که در حمایت از صنایع داخلی برداشته شد توانست زنجیره عظیمی از صنایع را به حرکت درآورد، تأکید کرد: این طرح بدون توانمندی داخلی به سرانجام نمی‌رسید. در هفته جاری همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر جنوب کشور را لرزاند که خوشبختانه آسیبی به تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی وارد نشد.

در بخش گاز هم خبر اینکه نشست گشایش ممیزی مدیریت نظام یکپارچه (IMS) این هفته برگزار شد و حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست با بیان این واقعیت که در سازمان‌ها متأسفانه آن‌قدر که به «ساخت‌وساز» اهمیت می‌دهیم، به «سازوکار» اهمیت نمی‌دهیم، اعلام کرد: شاید از این روست که در کشور، بیشتر با مدیران ساخت‌وساز روبه‌رو هستیم تا مدیران سازوکار!‌ تربتی این را هم گفت که اکنون با بهره‌مندی ۹۶ درصدی جمعیت کشور از نعمت گاز که آمار بی‌نظیری در دنیاست، باید بیشتر به فکر پایداری شبکه و ایجاد و استفاده از فرآیندها بود تا سازمانی بهتر و پویاتر را شاهد باشیم.

در بخش بین‌الملل، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد مجموع مصرف نفت خام به‌دلیل کاربرد آن در تولید سوخت جت و محصولات پتروشیمی در دهه کنونی افزایش می‌یابد، اما روند رشد آن پس از سال ۲۰۲۵ بسیار کُند خواهد بود و مؤسسه مشاوره انرژی وود مکنزی اعلام کرد اگر جهان قاطعانه برای دستیابی به اهداف آب و هوایی توافقنامه پاریس، فرآیند انتقال انرژی را تسریع کند، ممکن است قیمت نفت خام برنت تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰ دلار برای هر بشکه برسد. این هفته همچنین رویترز در خبری مدعی شد که پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مارس ۱۱۳ درصد بوده است. اعضای اوپک پلاس هفته آینده برای بررسی روند بازار نفت گرد هم خواهند آمد. قیمت نفت هم در هفته جاری تحت تأثیر تشدید شیوع کرونا کاهش یافت.

از دیگر اخبارمرتبط با صنعت نفت در هفته جاری می‌توان به آمادگی ایران برای تأمین نیازهای انرژی پاکستان و تأکید دوباره رئیس‌جمهوری مبنی برای صادرات توأمان نفت از خارک و جاسک اشاره کرد.

کد خبر 315578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =