تعداد تجهیزات عرضه سی‌ان‌جی در کشور از مرز ۲۶۰۰ باب گذشت

تعداد تجهیزات راه‌اندازی شده سی‌ان‌جی در کشور به حدود ۲ هزار و ۶۵۰ باب و تعداد خودروهای گازسوز شده در کشور به بیش از ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار دستگاه رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، بر پایه آخرین آمار و اطلاعات اعلام‌شده از سوی مدیریت طرح سی‌ان‌جی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور، تعداد تجهیزات عرضه سی‌ان‌جی در کشور به ۲ هزار و ۶۴۶ باب و تعداد خودروهای گازسوز شده در کشور به رقم ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۴ دستگاه خودرو رسید.

همچنین بر پایه این گزارش، آمار ثبت‌نام خودروهای عمومی برای تبدیل به گازسوز در طرح جدید (طرح تبدیل رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی در کشور بر اساس مصوبه شورای اقتصاد) تا روز شنبه، ۱۰ مهر ماه سال جاری، به ۱۵۹ هزار و ۸۹۸ دستگاه رسیده است که از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۸۵۴ دستگاه تا تاریخ دهم مهرماه تبدیل وضعیت شده و ۱۲ هزار و ۴۴ دستگاه در انتظار تبدیل وضعیت هستند.

منطقه تهران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۷۵۴ دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده، آذربایجان غربی با ۱۴ هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده و منطقه اصفهان با ۱۳ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده به ترتیب بیشترین آمار تبدیل خودروهای گازسوز عمومی را تا دهم مهر ماه به خود اختصاص داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با افزایش گستره این طرح در ماه‌های اخیر برای اختصاص تسهیلات تبدیل تاکسی‌های اینترنتی به گازسوز، این رقم باز هم افزایش یابد.

به گزارش شانا، صنعت سی‌ان‌جی در ایران در سال ۷۹ پایه‌ریزی شد و در سال‌های بعد توسعه یافت. افزایش روزافزون تعداد خودروها و رشد شتابان مصرف سوخت در کشور، نیازمند مدیریت صحیح مصرف سوخت و حمل‌ونقل در کشور است که افزایش سهم گاز طبیعی در سبد سوخت خودروها و تنوع‌بخشی به سبد سوخت در این میان نقشی مؤثر و راهگشا ایفا خواهد کرد.

کد خبر 322342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =