ژاپن ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از ذخیره‌های نفتی خود را آزاد می‌کند

ژاپن اعلام کرد که در تلاش‌های مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پلتس، کیوچی هاگیودا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز جمعه (۱۳ اسفندماه) اعلام کرد که کشورش در تلاش‌های مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این در طرحی خواستار آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت برای کاهش قیمت نفت شده بود. این طرح برای کاهش قیمت‌های نفت که در پی حمله روسیه به اوکراین به‌شدت افزایش یافته است، مطرح شد.

هاگیودا با اعلام این مطلب گفت که ژاپن به تلاش‌های خود برای درخواست افزایش تولید از کشورهای تولیدکننده نفت ادامه خواهد داد.

به گزارش شانا، آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) طرحی ۱۰ گزینه‌ای برای کاهش وابستگی به روسیه اعلام کرد. این نهاد همچنین اعلام کرد که اروپا می‌تواند یک‌سوم واردات گاز خود از روسیه را در بازه زمانی یک ساله کاهش دهد.

این آژانس از ۳۱ عضو خود خواست در ۳۰ روز آینده ۴ درصد (معادل ۶۰ میلیون بشکه) از ذخیره‌سازی نفت خام خود را آزاد کنند.

ایالات متحده به‌طور جداگانه اعلام کرد که بر اساس اقدام هماهنگ آژانس بین‌المللی انرژی، نیمی از مجموع آزادسازی نفت - ۳۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت  خود - را تقبل خواهد کرد.

کد خبر 454419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =