بازدید مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت از شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت به‌همراه معاونانش در برنامه کاری سه روزه از تأسیسات عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بازدید کرد و از نزدیک در جریان چالش‌های اچ‌اس‌ئی این منطقه قرار گرفت.

به گزارش شانا، مظاهر انصاری ابتدا با حضور در نشست عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با مدیرعامل، مدیران و رؤسای ارشد این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست مهرداد کاهکش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث، وضع اچ‌اس‌ئی، اهداف، برنامه‌ها و چالش‌های نفت و گاز گچساران را ارائه و اظهار کرد: این شرکت ظرفیت‌های مختلفی دارد، از جمله آنکه بخش عظیمی از نفت کشور را از طریق تلمبه‌خانه گوره ارسال می‌کند و به‌عنوان قلب نفت ایران و شاهرگ اصلی اقتصاد نفتی به‌شمار می‌آید. از طرفی به‌دلیل گستره جغرافیایی وسیع در چهار استان کشور، خطوط لوله‌ی نفت، گاز، آب و تأسیسات بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های پرشمازی همسو با سیاست‌های کلی وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف حفظ سرمایه‌های ملی و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی جزو برنامه‌های آینده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هستند که اجرای آنها بدون حمایت مدیران ارشد وزارت نفت میسر نخواهد شد.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت، هدف از این برنامه را بررسی دقیق و میدانی چالش‌ها و مشکلات اچ‌اس‌ئی شرکت‌ها و تأسیسات عملیاتی و درک کامل نیازها و خواسته‌های همکاران عملیات باهدف سیاست‌گذاری بهینه در این حوزه عنوان تأکید کرد: وظیفه اصلی اچ‌اس‌ئی ایجاد و استقرار سازوکارهای لازم به‌منظور تولید پایدار و ایمن است و پشتیبانی کامل از عملیات باید به‌عنوان یک ضرورت در عملکرد همکاران اچ‌اس‌ئی نهادینه شود.

در ادامه انصاری و مدیران و رؤسای فنی و عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از دیگر تأسیسات عملیاتی این شرکت شامل بیمارستان نفت گچساران و بیمارستان در حال ساخت، تأسیسات دشت‌گز، تأسیسات بی‌بی‌حکیمه، گوره چندراهه گناوه، کریدور خطوط صادراتی و مجتمع پازنان نیز بازدید و زیرساخت‌ها و چالش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست این تأسیسات را بررسی کردند.

کد خبر 457935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =