اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه می‌تواند سبب بر هم خوردن تعادل در بازار و افزایش قیمت‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک با اشاره به اعمال محدودیت قیمت برای نفت روسیه، گفت این اقدام می‌تواند منجر به ایجاد نبود تعادل در بازار و بالا رفتن قیمت‌ها شود.

به گفته وی، این اقدام، تلاشی دیگر برای مداخله در سازوکارهای بازار است که ممکن است تنها به ایجاد نبود تعادل در بازار، کسری... و در نتیجه افزایش قیمت منجر شود.

مقام‌های اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (نهم تیرماه) در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که آلمان و دیگر دولت‌های اتحادیه اروپا درباره این پیشنهاد با احتیاط عمل می‌کنند.

به گفته تحلیلگران، روسیه برای ایجاد تعادل در بودجه خود به قیمت نفت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نیاز دارد، هم‌اکنون نفت‌خام حدود ۱۱۱ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود.

نواک گفت: بخش زیادی از نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به بازارهای آسیایی صادر شده است که با این اقدام مسکو می‌تواند تولید نفت خود را در ماه ژوئن به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز برساند که نسبت به تولید روزانه ۹ میلیون بشکه‌ای این کشور در ماه مارس و آوریل افزایش می‌یابد.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که در طول تابستان (تولید نفت را به سطح پیش از تحریم) باز می‌گردانیم و نقش روسیه در توافق (اوپک‌پلاس) مانند گذشته خواهد شد.

ائتلاف اوپک‌پلاس در سی‌امین نشست وزارتی تصمیم گرفت به افزایش تولید نفت برنامه‌ریزی‌شده خود در ماه اوت پایبند بماند، اما اعضای این ائتلاف از صحبت درباره سیاست‌های خود برای پس از ماه سپتامبر خودداری کردند زیرا کاهش عرضه نفت سبب افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن نگرانی‌ها درباره ظرفیت پایین کشورهای عضو برای تولید بیشتر نفت شده است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس تصمیم گرفتند تولید خود را در ماه‌های ژوئیه و اوت ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش دهد که این رقم در مقایسه با برنامه پیشین این ائتلاف برای افزایش ماهانه ۴۳۲ هزار بشکه نفت در روز بالاتر است.

کد خبر 458952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =