دغدغه اصلی وزارت نفت و دولت بهبود وضع معیشت مردم است

وزیر نفت گفت: همه تلاش دولت و وزارت نفت بهبود وضع معیشت مردم است و هرچه برای این مردم تلاش کنیم، باز هم کم است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان بوشهر، جواد اوجی شامگاه پنجشنبه (۱۱ اسفندماه) در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود، گفت: این مقدار گاز ۷۰ درصد مصارف کشور را تأمین می‌کند. تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۴۱۴ میلیارد دلار از این میدان مشترک گازی برداشت شده، در حالی که کل سرمایه‌گذاری در آن در بخش خشکی و دریا تنها ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه امروز ما باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌کردیم، اما به‌دلیل نبود سرمایه‌گذاری در گذشته، تنها حدود یک میلیارد مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می‌شود.

وزیر نفت به سرمای کم‌سابقه در زمستان امسال اشاره کرد و گفت: امسال به غیر از ۱۷ هزار مشترک گاز در تربت جام که برای چند روز با محدودیت افت فشار روبه‌رو بودند، به همت کارکنان صنعت نفت، گازرسانی به مشترکان خانگی و نیروگاه‌های کشور با مدیریت و اقدام‌های جهادی به صورت پایدار انجام شد.

اوجی به نقش پارس جنوبی در تامین انرژی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این میدان ۴۵ درصد از خوراک بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان (ستاره خلیج‌فارس) را تأمین می‌کند که این پالایشگاه نیز ۴۵ درصد از بنزین کشور را تأمین می‌کند.

وی به ضرورت جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شرکت ملی گاز ایران قراردادهای خوبی با سرمایه‌گذاران در این زمینه در مرحله قرارداد و مذاکره دارد و با توجه به خواست مردم و رئیس‌جمهوری، برنامه‌ریزی مدونی برای تکمیل طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه در بخش گاز و پتروشیمی انجام شده است که نمونه موفق آن دو قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل در هرمزگان است.

وزیر نفت افزود: امروز صنعت نفت سخت‌ترین دوران تحریمی خود را با توجه به همیاری اتحادیه اروپا در تحریم‌ها، پشت سر می‌گذارد، این در حالی است که ما توانسته‌ایم بالاترین مقدار صادرات نفت و میعانات گازی را از سال ۹۷ تاکنون رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ۶ تا ۷ پروژه در نوبت افتتاح از سوی رئیس‌جمهوری در بخش‌های بالادستی و پائین‌دستی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار وجود دارد، گفت: امروز درآمدهای ارزی کشور به همت کارکنان پرتلاش نفت، به مراتب بیشتر از نیازهای ارزی است.

بر اساس این گزارش، فرماندار، امام جمعه، شهردار، رئیس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان کنگان به بیان دیدگاه‌ها و انتظارهای خود در زمینه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی، توانمندسازی نیروی انسانی بومی، احداث دانشکده‌های فنی و مهندسی، ساخت و تجهیز مراکز بهداشت و درمان، احداث بیمارستان، کمک به زیرساخت‌های آموزشی، اشتغال نیروهای بومی توانمند، ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری پرداختنند و وزیر نفت به همه امور مربوط به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در این شهرستان پرداخت.

کد خبر 469809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =