رکورد مصرف بنزین بازهم جابه‌جا شد/ مصرف ۱۴۴.۳ میلیون لیتر در آخرین روز سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش رکورد مصرف بنزین برای چندمین بار در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در روز بیست‌ونهم اسفندماه سال جاری ۱۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسید که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (بیست‌ونهم اسفند ۱۴۰۰)، ۲۷.۷ درصد رشد یافته است.

علی‌اکبر نژادعلی به خبرنگار شانا گفت: ثبت رقم مصرف ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در روز پایانی سال، عدد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای است که این موضوع، لزوم مدیریت مصرف بهینه سوخت از سوی مردم در ایام نوروز را دوچندان می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه نظارت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر موضوع سوخت‌رسانی از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱، هماهنگی با مناطق و نواحی و رصد مقدار مصرف سوخت انجام شده است، به همت همکارانم در ستاد و مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و کارکنان زنجیره توزیع، سوخت‌رسانی به نحو احسن انجام می‌شود و هیچ کمبودی وجود ندارد، اما امیدواریم مردم نیز در بحث صرفه‌جویی، این موضوع را مدنظر قرار دهند که سوخت سرمایه ملی است و هرچه صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم، توان ما در بحث توزیع مناسب در نقاط مختلف کشور افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میانگین مصرف ۱۰ روزه منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ را ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نژادعلی بیان کرد: با احتساب وجود ۱۹ میلیون سواری خودروی شخصی، اگر هر خودرو تنها یک لیتر کمتر بنزین مصرف کند، معادل تولید یک پالایشگاه در مصرف صرفه‌جویی محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع بنزین در کشور به نحو مطلوب در جریان است و هیچ کمبودی در ذخیره‌سازی‌های راهبردی وجود ندارد، گفت: امیدواریم با مصرف بهینه، هم‌ترازی تولید و مصرف بنزین تبدیل به ناترازی نشود و وارد باشگاه واردکنندگان بنزین نشویم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رعایت مواردی مانند رانندگی با سرعت مناسب، خودداری از توقف‌های بیش از دو دقیقه و روشن نگه‌داشتن موتور خودرو در مواقع غیرضروری و تنظیم مناسب باد لاستیک‌ خودروها را در کاهش مصرف بنزین مؤثر دانست و گفت: رعایت همین موارد به ظاهر کم‌اهمیت، منجر به کاهش مصرف حدود نیم‌لیتری در هر خودرو خواهد شد که به اهداف مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک خواهد کرد.

کد خبر 470528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =