۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
  • کد خبر: 476210
گزیده‌های نفتی هفته

گزیده‌های نفتی این هفته به شرایط مناسب فروش نفت، افزایش ظرفیت پهلوگیری پایانه نفتی خارک، تعرفه‌های گازبها برای سال ۱۴۰۲، افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی و قدردانی بعضی نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت نفت می‌پردازد.

شرایط مطلوب فروش نفت ایران: جواد اوجی، وزیر نفت این هفته در حاشیه نشست هیئت دولت بر شرایط مناسب فروش نفت تأکید اعلام کرد که از راه‌های مختلفی از جمله نقدی، حواله، تهاتر کالا و گرفتن فرآورده مطالبات خود را با عراق وصول می‌کنیم و همه موارد در دستور کار است و محدودیتی نیست.

سیدابراهیم حسینی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز از افزایش ظرفیت‌های عملیاتی اسکله پهلوگیری یدک‌کش‌ها و نفتکش‌ها در این پایانه خبر داد.

اعلام تعرفه‌های گازبها: شرکت ملی گاز ایران در این هفته تعرفه‌ گازبهای مصوب امسال را طبق قانون بودجه کل کشور اعلام و ابلاغ کرد.

این شرکت همچنین به‌منظور کاهش مصرف گاز اقدام‌های قابل توجهی انجام داده یا در دستور کار دارد که شهرام اسدپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران  در نشستی خبری در این باره از تعویض و جابه‌جایی ۴ میلیون‌ و ۱۰۰ هزار بخاری با بازده بالا به جای بخاری‌های کم‌بازده تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.

گازرسانی پایدار به نیروگاه‌ها: محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفته که از ابتدای مردادماه روزانه حدود ۳۱۱ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تزریق شده است و نیروگاه‌های متصل به شبکه گاز همچنان سوخت مایع استفاده نمی‌کنند.

افزایش شدید مصرف بنزین: با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان شاهد افزایش قابل توجه مسافرت‌های تابستانی و در نتیجه مصرف فرآورده‌های نفتی هستیم به طوری که جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش می‌یابد.

قدردانی نمایندگان مجلس از وزارت نفت: وزارت نفت طی دو سال اخیر با وجود تحریم‌های بین المللی توانسته است در حوزه صادرات نفت و تأمین بودجه و ارز کشور خوش بدرخشد، همزمان با این دستاورد خارجی، ای وزارتخانه در حوزه گازرسانی که سوخت‌رسانی در فصول مختلف سال دستاوردهای زیادی کسب کرده است، از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مدت بارها از وزارت نفت و مدیریت این مجموعه قدردانی کرده‌اند، نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی هم این هفته از وزیر نفت به دلیل تأمین سوخت مورد نیاز مردم سراسر کشور و عرضه سوخت به کارخانه‌های صنعتی و معدنی به‌ویژه گازرسانی به صنایع تولیدی منطقه زرند و کوهبنان قدردانی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه صنعت نفت به مدیرانی از جنس قاسم سلیمانی‌ها نیاز دارد، گفت: آقای اوجی در دولت سیزدهم یکی از این قاسم سلیمانی‌هاست که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.

نماینده زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی نیز گازرسانی به منطقه سیستان را تحقق وعده صادقه‌ دولت سیزدهم توصیف کرد. 

کد خبر 476210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =