۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر: 493761
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی، قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد وزارت نفت، دو رونمایی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و واکنش شرکت ملی نفت به اظهارات دفتر حسن روحانی را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

شکسته شدن طلسم فاز ۱۱ پارس جنوبی: فاز ۱۱ پارس‌جنوبی به‌عنوان آخرین فاز باقیمانده از این میدان مشترک گازی این هفته همزمان با دومین سالگرد فعالیت دولت سیزدهم با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

رئیسی در جریان سفر به عسلویه از سکو و تأسیسات تولید گاز جنوبی‌ترین و یکی از مهم‌ترین فازهای بخش ایرانی این میدان بازدید و دستور آغاز رسمی برداشت گاز از آخرین فاز پارس جنوبی را صادر کرد.

او در سخنانی با بیان اینکه آغاز تولید گاز در فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی اقدامی بزرگ و ماندگار در حوزه صنایع نفت و گاز کشور است، گفت: اجرای این طرح از سوی متخصصان توانمند داخلی در حالی انجام شد که شرکت‌های خارجی طرف قرارداد برای اجرای آن به بهانه تحریم تعهدهای خود را رها کرده بودند و کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت.

جواد اوجی، وزیر نفت هم با اشاره به اینکه در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، ۸۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی اتفاق افتاد، اعلام کرد که پرونده پارس جنوبی از نظر ما بسته نیست و اقدام مهم در این میدان مشترک حفظ و نگهداشت تولید و فشارافزایی است که مطالعات آن در دولت سیزدهم رو به پایان است و تا پایان امسال قراردادش امضا می‌شود.

به گفته او، تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا پیش از زمستان امسال به ۱۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد دولت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (هشتم شهریورماه) در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، با قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: افزایش محصولات پتروشیمی و کارهای ارزنده در زمینه نفت و گاز و راه‌اندازی چند هزار کارگاه تعطیل یا نیمه‌تعطیل از اقدام‌های قابل تقدیر دولت است.

رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی: رئیس‌جمهوری این هفته در آیین گرامیداشت هفته دولت و هجدهمین جشنواره شهید رجایی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها قدردانی کرد که بر این اساس ‌در موضوع «تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی» از وزارت نفت و در زمینه «عملکرد در گروه تولیدی» از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تقدیر شد.

۲ رونمایی در پالایش و پخش: نخستین کمپرسور فرآیندی صادراتی ساخت ایران و مدارک طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی این هفته با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش رونمایی شد.

سالاری در سخنانی  با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی انرژی و اقدام برای اجرای پروژه‌های فراسرزمینی و فرآورش نفت خام ایران در پروژه‌های فراسرزمینی است، گفت: صدور تجهیزات و خدمات فنی مهندسی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

دیگر خبرها: اطلاعیه شرکت ملی نفت درمورد اظهارات دفتر حسن روحانی درباره توسعه پارس جنوبی، انتصاب مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده، اعلام آماده‌باش رسمی مدیرعامل شرکت ملی گاز برای ورود به فصل سرما، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز گچساران و دانشگاه آزاد، برگزاری نشست پژوهشگاه صنعت نفت با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و الکترونیکی شدن توزیع نیمی از گاز مایع مصرفی کشور از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 493761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =