بهره‌برداری و آغاز عملیات بیش از ۹۰۰ طرح گازرسانی استان فارس با فرمان وزیر نفت

بیش از ۹۰۰ طرح گازرسانی در استان فارس با اعتبار ۲۲۰۴ میلیارد تومان با فرمان وزیر نفت بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، طرح‌های گازرسانی در استان فارس امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در نشست شورای اداری شهرستان مُهر و در جریان دور دوم سفر استانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به استان فارس به‌صورت ویدیوکنفرانس با مناطق دیگر استان به بهره‌برداری رسیدند یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

طرح‌های یادشده شامل بهره‌برداری از خط انتقال گاز راهبردی مشکان - هرات، گازرسانی به دو شهر، ۶۳ روستا، ۳۳۰ طرح صنعتی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۱ روستا و ۵۰۰ طرح صنعتی با مجموع اعتبار ۲۲۰۴ میلیارد تومان هستند.

با بهره‌برداری از خط ۱۶ اینچ انتقال گاز مشکان - هرات به‌ طول ۹۴ کیلومتر و با ۶ ایستگاه در طول خط، روزانه ۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز منطقه افزوده می‌شود که اعتبار این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

با گازرسانی به دو شهر جویم و رستاق و ۶۳ روستا در  شهرستان‌های داراب، لارستان، نی‌ریز و بختگان بیش از ۱۰ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد که مجموع شبکه‌گذاری انجام‌شده برای این طرح‌ها ۱۳۰۰ کیلومتر با ۸۲۰۰ انشعاب‌ است.

براساس این گزارش، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری نیز به‌عنوان نماینده دولت در آیین گازرسانی به شهرستان جویم حضور داشت.

کد خبر 631515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =