برنامه‌های دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه سوخت پیگیری شده است

سخنگوی دولت درباره اقدام‌های قوه مجریه برای اصلاح ناترازی سوخت و انرژی در کشور گفت: برنامه‌های دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه سوخت در دو حوزه کلان پیگیری شده است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) در نشست خبری درباره دستاورد سفر اخیر رئیس‌جمهوری به مسکو اظهار کرد: در سفر رئیسی به مسکو در حوزه‌های انرژی، بانکی، پولی، کشاورزی و ترانزیتی، همچنین مسیر راه تجاری شمال و جنوب گفت‌وگو و ابتکارهای جدید برای تسریع همکاری انجام شد.

وی درباره اقدام‌های دولت برای اصلاح ناترازی سوخت و انرژی در کشور گفت: برنامه‌های دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی و به‌ویژه سوخت در دو حوزه کلان پیگیری شده است. حوزه نخست افزایش ظرفیت‌های تولیدی با سرمایه‌گذاری متعدد در این عرصه و حوزه دوم مدیریت مصرف و بهینه‌سازی سوخت است. افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های دیگر هم از نمونه اقدام‌های تولیدی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در برخورد و جلوگیری از قاچاق برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام داده و تنها در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۷۲ درصد افزایش کشف سوخت قاچاق را شاهد بودیم. برای بهینه‌سازی هم اقدام‌های متعددی انجام شده که حرکت به سوی ناوگان حمل‌ونقل برقی یکی از مهم‌ترین این اقدام‌هاست و نمونه آن فعال شدن ایستگاه‌های شارژ برقی در کلان‌شهرها و تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کرج  که تولید داخل نیز بود یا تحویل ۸۸ تاکسی به شهرداری تهران است.

بهادری‌جهرمی این اقدام‌ها را همسو با کمک به کاهش آلودگی هوا و نیز مدیریت مصرف سوخت دانست و اظهار کرد: دولت با طرح‌های متعددی در زمینه مدیریت و افزایش تولید انرژی و سوخت گام برداشته است.

کد خبر 634489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =