۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 215435
محصولات فرعی پالایشگاه شیراز افزایش یافت

شانا_گروه پالایش و پخش: با تولید قیر 70-60 و حلال ها، تعداد محصولات فرعی در پالایشگاه شیراز افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز به خبرنگار شانا گفت: این شرکت به تازگی موفق به تولید قیر 70-60 شده است که این محصول پیشتر تنها در پالایشگاه های جی و پاسارگاد به تولید می رسید.

عبدالرحیم شمس الدینی با بیان اینکه هم اکنون چند محموله از این قیر تولید و به فروش رسیده است، افزود: موارد استفاده این قیر در راهسازی (مناطق معتدل) است.

قیر 60_70 قیری است که از طریق انجام فرآیند اکسیدآسیون روی وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر که از ته مانده برج تقطیر در خلاء پالایشگاه های نفت گرفته می شود) در واحد های قیر سازی به دست می آید، به نحوی که درجه نفوذپذیر ی ( نوعی آزمایش برای تعیین مقدار سفتی قیر )آن بین 60 تا 70باشد.

وی همچنین از تولید قیر 100-85، قیر جاده ای NC250، سلاپس، گوگرد، سوخت های هوایی، وکیوم باتوم، نفتا و ... به عنوان سایر فرآورده های فرعی این پالایشگاه نام برد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز همچنین به حلال های 402، 404 و 410 به عنوان سایر محصولاتی که به تازگی به تولید این شرکت افزوده شده اند، اشاره کرد و گفت: حلال ۴۰۲ برای استفاده در صنایع در تولید رنگهای روغنی، انواع تینر، رنگهاعی ترافیک و مواد شیمیایی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه با تولید فرآورده های جدید یاد شده، تعداد محصولات استراتژیک پالایشگاه شیراز به ۱۸ فرآورده افزایش یافته است، تاکید کرد: این فرآورده ها نیاز صنایع پایین دستی جنوب کشور را تأمین خواهد کرد.

شمس الدینی تصریح کرد: تمام محصولات فرعی تولید شده در پالایشگاه شیراز از طریق بورس به فروش می رسد.

به گفته این مقام مسئول محصولات اولیه پالایشگاه شیراز در بدو تأسیس ۸ فرآورده بود که با گذشت 40 سال از فعالیت این شرکت و با وجود مشکلات اقتصادی، هم اکنون به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش شانا مراحل طراحی و ساخت پالایشگاه شیراز واقع در جاده شیراز- اصفهان از سال ۱۳۴۹ شروع شد و در سال ١٣٥٢ به اتمام رسید و در همـان سال نیز به بهره برداری رسید.

تولید روزانه بنزین در این پالایشگاه هم اکنون ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر است.

کد خبر 215435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =