شرکتهای ایرانی توانایی ساخت توربینهای گازی را دارند

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان این که در زمینه ماشین آلات دوار، توربینهای گازی کاربرد بیشتری دارد، گفت: توانمندی شرکتهای داخلی به حدی رسیده است که می توانند توربین گازی بسازند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران امروز (پنجشنبه، 16 اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: داخلی سازی قطعات ماشین آلات دوار، ابزار دقیق و سیستمهای برق از جمله مواردی هستند که طی سالها شکل گرفته است و در چند سال اخیر با شدت بیشتری پیگیری می شود.

عباسعلی جعفری نسب با بیان این که در زمینه ماشین آلات دوار، توربینهای گازی اهمیت و کاربرد بیشتری دارد، تصریح کرد: توانمندی شرکتهای داخلی به حدی رسیده است که هم اکنون می توان ادعا کرد که قادر به ساخت این توربین گازی به طور کامل هستند.

وی گفت: این توربینهای گازی پیشتر از کشورهای اروپایی یا امریکا تامین می شد، اما خوشبختانه با تلاش سازندگان داخلی و انتقال دانش و فناوری ساخت آنها این امکان به وجود آمده است که از صرف هزینه های هنگفت برای تامین آنها از خارج جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اظهار کرد: تامین قطعات از خارج با توجه به رشد صنعتگران و سازندگان ایرانی در داخلی سازی، کاهش قابل توجهی یافته است.

وی تاکید کرد: تکیه بر ساخت داخل و کاهش اتکا به سازندگان خارجی، شبکه انتقال فرآورده های نفتی را از طریق خطوط لوله افزایش داده است.

جعفری نسب همچنین نمایشگاه را مکان مناسبی برای تعامل با سازندگان داخلی جهت تحقق هرچه بیشتر ساخت داخل و عینی تر شدن اقتصاد مقاومتی خواند.

کد خبر 259718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =