ارسال ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های خراسان رضوی/ ساخت ۱۵ جایگاه جدید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از ساخت ۱۵ جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه خراسان رضوی خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های منطقه خراسان رضوی ارسال شده است.

به گزارش شانا، علی‌اصغر اصغری در این باره اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۶ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۱۳۹ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به منطقه خراسان رضوی هستند.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان برای احداث جایگاه باید به سامانه درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت مراجعه کنند، افزود: از این ۱۵ جایگاه، پنج جایگاه به عرضه سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه به عرضه سوخت مایع اختصاص دارد.  

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل در این منطقه را ۳۰ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه تلاش می‌شود این سهم اضافه شود، تصریح کرد: در این ۶ ماه، ۳۱۲ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی مصرف شده (افزایش حدود ۸ درصدی) که رشد مناسبی است و سبب شده در بحث زیست محیطی و استفاده از سوخت پاک پیشتاز باشیم.

ساخت ۵ جایگاه جدید عرضه سی‌ان‌جی

اصغری با اشاره به کارکرد بالای کمپرسورها و لزوم سرمایه‌گذاری برای افزایش زیر ساخت‌های عرضه سی‌ان‌جی گفت: هم‌اکنون در سطح منطقه پنج جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در دست احداث است که دو جایگاه آن تا پایان امسال در شهر مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال در شهر مشهد سه جایگاه عرضه سی‌ان‌جی و در سطح منطقه نیز در مجموع ۶ جایگاه سی‌ان‌جی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با توجه به اینکه مشهد دومین کلان‌شهر کشور محسوب می‌شود، احداث جایگاه سی‌ان‌جی در این منطقه در اولویت بوده است و تلاش می‌کنیم برای رفاه حال شهروندان، مسافران و زائران، ظرفیت جایگاه‌ها به تناسب موقعیت و جمعیت افزایش یابد و خوشبختانه ظرف چند سال گذشته شمار جایگاه‌ها رو به افزایش بوده است.

دوگانه‌سوز شدن ۱۵ هزار خودرو عمومی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها گفت: از ابتدای اجرای این طرح حدود ۱۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز شده، ضمن اینکه نسبت به سهمی که اعلام شده بود نسبتاً پیشرو هستیم.

اصغری با اشاره به اینکه ۲ هزار خودرو در نوبت دوگانه‌سوز شدن هستند، اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در منطقه برای تبدیل خودروها ۲۰ کارگاه است که حداقل ۶۰ درصد آنها در شهر مشهد و بقیه در سطح منطقه فعالیت دارند.

وی به موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) اشاره کرد و گفت: امسال همسو با مأموریت‌های شرکت ملی پخش و تلاش همه همکاران منطقه چند برهه حساس از جمله سوخت‌رسانی به‌موقع و مطلوب به مسافران و زائران در ایام تعطیلات نوروز و تابستان و به‌ویژه دهه پایانی ماه صفر را که مصادف با وفات حضرت محمد (ص)، شهادت حضرت امام رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بود، به‌خوبی پشت سر گذاشتیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی ضمن قدردانی از همکاران منطقه و مدیریت‌های ستادی، به‌ویژه مدیر تأمین و توزیع، همچنین حمایت مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای همکاری در تأمین و توزیع به‌موقع فرآورده در این منطقه افزود: در ۶ ماه نخست امسال  حدود ۹۹۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به پارسال (فراگیری و شیوع کرونا) ۲۳ درصد و نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۴ درصد رشد نشان می‌دهد. افزایش مسافرت‌ها با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا یکی از دلایل رشد مصرف به‌شمار می‌آید.

اصغری همچنین افزایش بلیت‌های ناوگان ریلی و هوایی را که سبب گرایش مسافران به استفاده از خودروهای شخصی شده یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف بنزین نام برد.

وی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی را در ۶ ماهه نخست امسال در منطقه خراسان رضوی حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر با ۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل اعلام کرد و افزود: تلاش مجموعه کارکنان منطقه برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف سوخت و بهینه مصرف کردن است.

افزایش موجودی سوخت نیروگاه‌ها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره تأمین سوخت نیروگاه‌ها بیان کرد: در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تناسب فصل‌ها مأموریت‌ها تعریف می‌شود که پس از تأمین و توزیع سوخت نوروزی، تابستانه، تأمین سوخت نیروگاه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که با توجه به پنج نیروگاه بزرگ در سطح منطقه، تلاش می‌شود سوخت نیروگاه‌ها به‌موقع تأمین شود.  

اصغری با اذعان به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌ها ارسال شده، تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که موجودی نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۷ تا ۸ درصد بیشتر بوده است.  

وی در پایان با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از مقاصدی است که نسبت به مبادی تأمین به‌ویژه پالایشگاه‌ها مسافت زیادی دارد، اعلام کرد: افزون بر انتقال از طریق خطوط لوله، تکیه اصلی بر نفتکش‌های جاده‌پیما است و این در حالی است که در مهرماه امسال، ۷۰ میلیون لیتر فرآورده از مبادی بندرعباس و اصفهان از طریق حمل با نفتکش تأمین شده و این مقدار سوخت حداقل با ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه نفتکش انجام شده است.

آرزو عطایی

کد خبر 463458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =