۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
  • کد خبر: 472065
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی، حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، سفر وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری به سوریه و امضای اسناد همکاری در بخش نفت و انرژی میان دو کشور و … را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران: این همایش با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در ۸ محور خوراک، محصولات و زنجیره تأمین، راه‌حل‌ها و فناوری‌های پیشرفته بهینه‌سازی، یکپارچه‌سازی و هماهنگی میان واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه، روند تولید و بازار، بازار متانول و کاربردهای آن، بحران جهانی انرژی و آینده صنعت پتروشیمی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و بهینه‌سازی انرژی و تولید بدون آلایندگی، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

جود اوجی، وزیر نفت در این همایش با تأکید بر اینکه تولید نفت کشور از آغاز فعالیت دولت سیزدهم طی ۲۰ ماه به بیش از ۳ میلیون بشکه و تولید گاز خام به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: اعتقاد دارم به‌راحتی می‌توان ظرفیت تولید نفت و گاز کشور را با در نظر گرفتن تولید صیانتی به مقدار قابل‌توجهی افزایش داد.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در روز نخست این همایش با بیان اینکه امسال بنا داریم فاصله ظرفیت نصب‌شده و تولید واقعی صنعت ‌پتروشیمی را کاهش دهیم، اظهار کرد: امروز جایگاه صنعت پتروشیمی ایران با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی بر قله ۹۳ میلیون تنی ظرفیت تولید رسیده است و با بیش از ۱۰۸ طرح بزرگ و کوچک به‌زودی تا ۱۰، ۱۲ سال آینده به بیش از دو برابر ظرفیت تولید کنونی دست می‌یابیم.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه مدیران صنعت پتروشیمی دانش‌بنیان‌ترین مدیران کشور هستند، اظهار کرد: به همه مدیران صنعت پتروشیمی این نوید را می‌دهم که ایران برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در حال بر داشتن گام‌های بزرگ است تا بتواند تا ۱۰ سال آینده همه فناوری‌های مورد نیاز خود را بومی‌سازی کند و به صادرکننده بزرگ محصولات پایین‌دستی تبدیل شود.    
در این همایش و با حضور وزیر نفت سند توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی رونمایی و ۲ قرارداد و تفاهم‌نامه اعطای دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به امضا رسید.

صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری ایران برای توسعه است: علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری دوشنبه این هفته (یازدهم، اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی درباره صدور پروانه‌های اکتشاف و تولید با تاکید بر اینکه اگر ایران بخواهد جایگاه اعتباری در دنیا داشته باشد و سرمایه جذب کند، فقط باید صنعت نفت را گسترش دهد و این به وجود شرکت‌های داخلی وابسته است، گفت: حوزه نفت بزرگ‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری ایران برای توسعه است و می‌توان کشور را از این مسیر به‌طور قابل توجهی جلو انداخت.

حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: وزیر نفت دوشنبه این هفته ( ۱۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به پرسش‌های تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ داد که برخی از سؤال‌کنندگان از پاسخ‌های وزیر قانع و پاسخ برخی سوالات نیز مرعا ماند.

سند همکاری ایران و سوریه در بخش نفت و انرژی امضا شد: جواد اوجی، وزیر نفت چهارشنبه این هفته (۱۳ اردیبهشت‌ماه) به همراه رئیس‌جمهوری و برخی از اعضای کابینه در سفری دو روزه به کشور سوریه، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه، همچنین ۱۴ سند همکاری از جمله بخش نفت و انرژی را امضا کردند.

دیگر اخبار: سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های زنجیره ارزش، سود هلدینگ خلیج فارس از مرز ۱۳۵ هزار میلیارد تومان می‌گذرد، تولید واقعی محصولات پتروشیمی امسال ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد، دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه ۶ میلیارد دلاری پتروپالایش بندرعباس، صنایع پتروشیمی در سامان‌بخشی مدارس کانکسی و سنگی مشارکت می‌کند، پایگاه صادراتی محصولات پتروشیمی ایران در شمال برزیل ایجاد شود،  ۶۳ درصد منابع صندوق توسعه ملی به صنعت نفت اختصاص یافته است و ... از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 472065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =