گازرسانی به نیروگاه‌های زاهدان و چابهار در نوبت اجرا/ شبکه گاز ۱۳۵ روستای خاش به‌زودی تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تازه‌ترین وضع گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع و نیروگاه‌های این استان را تشریح و اعلام کرد که پروژه گازرسانی به نیروگاه شهرهای زاهدان و چابهار در نوبت اجرا هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری گفت: بعضی از شرکت‌های گاز استانی با توجه به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و نگاه ویژه شرکت ملی گاز ایران به این استان، با عنوان معین و با هدف تسریع در فرآیند پروژه‌های گازرسانی با همه توان در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اکنون هشت شهر از مجموع ۵۵ شهر استان شامل زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش، بمپور، بزمان، اسماعیل‌آباد و محمدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون بیش از یکصد و ۲۸ هزار و ۵۰ مشترک خانگی و حدود یک هزار و ۹۵۰ مشترک عمده از گاز استفاده می‌کنند و این در حالی است که امکان اشتراک‌پذیری برای ۲۲۳ هزار و ۴۰۰ مشترک دیگر مهیا شده است.

میرشکاری تصریح کرد: شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، محمدآباد، زهک و علی‌اکبر از دیگر شهرهای واقع در منطقه سیستان هستند که  شبکه مورد نیاز آنان به‌طور کامل اجرا و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، تزریق گاز این شهرها نیز در آینده‌ای نه چندان دور انجام می‌شود و براساس پیش‌بینی، حدود ۸‌ هزار مشترک در این شهرها خواهیم داشت.

به گفته وی، دیگر پروژه‌های در حال اجرا، گازرسانی به شهر گلمورتی با پیشرفت ۹۷ درصدی، گازرسانی به شهر سرجنگل با پیشرفت ۱۲ درصدی، تکمیل انشعاب‌های شهر زابل، نصب انشعاب‌های شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، محمدآباد، زهک، گازرسانی به شهر نصرت‌آباد، گازرسانی به نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی زاهدان و نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شرکت از گازرسانی به روستاها نیز غافل نیست، گفت: گازرسانی به روستاها و صنایع نیز از اولویت‌های این شرکت  است و تاکنون ۳۰ روستا واقع در شهرستان ایرانشهر و بمپور با جمعیتی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مشترک از این موهبت بهره‌مند شده‌اند، ضمن اینکه شبکه مورد نیاز ۱۳۵ روستای واقع در شهرستان خاش در حال اجراست و عملیات تزریق گاز آنان نیز به‌زودی تکمیل می‌شود.

میرشکاری همچنین با بیان اینکه تجربه و توان استان‌های معین به کمک گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان آمده است، تأکید کرد: شرکت گاز استان خراسان جنوبی عهده‌دار گازرسانی به ۱۱ شهر و ۸۰۵ روستای این استان از قبیل شهرهای قصرقند، نیک‌شهر، سرباز و ساربوک و گازرسانی به روستاهای چانف، جکیگور و پارود شده و گازرسانی به ۱۲ شهر و بیش از ۹۰۰ روستا شامل  روستاهای شهرستان نیمروز و گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای منطقه سیستان بر عهده شرکت گاز استان یزد است.

به گفته وی، شرکت گاز استان گیلان نیز به‌عنوان دیگر استان معین در شهرهای دوست‌محمد، ادیمی و زهک مشغول خدمت‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در پایان یادآور شد: خراسان رضوی به‌عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان مسئولیت اجرای پروژه گازرسانی در شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز به‌عهده دارد که فاز یک شهر چابهار در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی داشته است و فاز ۲ پروژه چابهار و فاز یک کنارک نیز در مرحله پیمان‌سپاری بوده و این در حالی است که گازرسانی به شهرستان زرآباد و دشتیاری در مرحله مطالعات و طراحی هستند.

کد خبر 475622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =