۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
  • کد خبر: 476757
گزیده‌های نفتی هفته

گزیده‌های نفتی این هفته بر قدردانی وزیر نفت از تلاش‌های جهادی کارکنان صنعت نفت، ورود تولید نفت ایران به کانال ۳.۵ میلیون بشکه‌ای، سرمایه‌گذاری بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم در صنعت گاز، رونمایی از نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین، سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری برای افزایش تولید گاز و روز خبرنگار مرور دارد.

قدردانی وزیر نفت از تلاش‌های جهادی کارکنان صنعت نفت: جواد اوجی، وزیر نفت این هفته به‌دنبال قدردانی رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی و کارکنان این وزارتخانه، از زحمات و تلاش‌های جهادی همکاران خود در صنعت نفت قدردانی کرد.

ورود تولید نفت ایران به کانال ۳.۵ میلیون بشکه‌ای: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز چهارشنبه این هفته در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تولید نفت ایران ۲.۲ میلیون بشکه در روز بود، گفت: تا هفته آینده ۱۵۰ هزار بشکه به تولید نفت صادراتی کشور اضافه خواهد شد و تا پایان شهریورماه امسال تولید نفت کشور به کانال روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صادرات نفت را به دو برابر رسانده‌ایم، افزود: در مجموع ۶۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی در حال اجرا و مذاکره برای نهایی‌ شدن داریم و در نیمه دوم امسال ۸ میلیارد دلار قرارداد در زمینه دو میدان مشترک نفتی امضا می‌شود.

سرمایه‌گذاری بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم در صنعت گاز: مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران این هفته در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با تشریح تازه‌ترین اقدام‌ها و برنامه‌ها به‌منظور صادرات گاز ایران به دیگر کشورها، اظهار کرد: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومان در صنعت گاز سرمایه‌گذاری و حدود ۵ هزار و ۲۹۷ روستا با بیش از ۳۰۷ هزار خانوار، همچنین ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده‌ است.

وی با اشاره به اتصال ۱۵ نیروگاه به شبکه گاز کشور در دولت سیزدهم، افزایش بیش از ۱۶  درصدی صادرات گاز ایران و افزایش ۲۲ درصدی حجم صادرات گاز مایع در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد: مذاکراتی با کشورهای عمان، روسیه و پاکستان هم در حوزه تجارت گاز انجام شده است، از سویی کشورهای اروپایی هم متقاضی دریافت گاز ایران هستند.

رونمایی از نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین: جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آیین رونمایی از نخستین کاتالیست صادراتی تولید بنزین (مورد استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی) ساخت شرکت ایرانی اعلام کرد: امروز در حوزه فراسرزمینی تجهیز و دانش فنی را منتقل کردیم و با هماهنگی و همراهی که فی‌مابین وجود دارد، توانستیم نفت خام را در پالایشگاه فراسرزمینی فرآورش و تبدیل به محصول کنیم.

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری برای افزایش تولید گاز: مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نشست تخصصی ذخیره‌سازی گاز و تأمین سوخت زمستانی با اشاره به طرح ضربتی افزایش تولید گاز در این شرکت گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها با بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری طرح ضربتی است که در قالب ۱۵ بسته ارائه شده و با تکمیل آن نزدیک به پنج فاز پارس جنوبی به تولید گاز افزوده خواهد شد که این طرح ضربتی شامل توسعه میدان توس، باباقیر و بیستون و ۱۰ میدان گازی در استان‌های فارس بوشهر، هرمزگان و... است.

سایر اخبار: امضای توافق‌نامه همکاری وزارت نفت و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت از سوی مسکو و ریاض، ظرفیت یک میلیارد مترمکعبی انتقال گاز کشور، تولید بیش از ۶۴ میلیارد مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲، افزایش روزافزون تنوع محصولات پالایشی از ۳۰ به ۴۶ محصول، واگذاری سهام وزارت نفت در پالایشگاه‌ها برای تکمیل زنجیره نفت و گاز، تصویب نخستین دستورعمل انتشار اوراق بهادار مبتنی بر ارز برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و ثبت بالاترین مقدار فروش نفت طی پنج سال گذشته از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

روز خبرنگار: ۱۷ مردادماه در تقویم ایران با عنوان «روز خبرنگار» ثبت شده است. به همین مناسبت جواد اوجی، وزیر نفت در پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت که در بخشی از این پیام آمده است: «کاری که خبرنگاران ژرف‌اندیش به آن همت می‌گمارند سبب‌ساز آگاهی‌ جامعه بوده و زمینه‌ساز وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی می‌شود از این‌ رو اهالی رسانه شایسته قدردانی بوده و قلم‌شان ارج و منزلتی شایسته‌ دارد.»

مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز به همین مناسبت از رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کردند. به این بهانه، می‌توانید در این گزارش تصویری، سیری در تحریریه‌‌های رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت از قاب دوربین داشته باشید.

کد خبر 476757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =