۴ خودرو و ۲ جایگاه سیار سوخت‌رسان آماده سوخت‌رسانی به زائران حرم رضوی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آمادگی کامل مراکز عرضه منطقه خراسان رضوی برای سوخت‌رسانی مطلوب به زائران مشهد مقدس و اعزام چهار خودرو سوخت‌رسان سیار و استقرار ۲ جایگاه سیار سوخت خبر داد و گفت: به‌طور میانگین روزانه ۵.۹ میلیون لیتر بنزین در منطقه خراسان رضوی توزیع می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای پایانی تعطیلات پیش رو به حدود ۷ میلیون لیتر افزایش یابد.

علی‌اصغر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: از روز سه‌شنبه (۱۴ شهریور) قرارگاه سوخت‌رسانی دهه پایانی صفر را در مشهد مقدس برپا کردیم که وظیفه دارد به‌طور مرتب جایگاه‌ها و خدمات‌رسانی آنها پایش کند و امیدواریم بتوانیم تلاش مؤثری در جهت سوخت‌رسانی به زائران ایام شهادت امام رضا (ع) داشته باشیم.

اعزام ۴ خودروی و ۲ جایگاه سیار سوخت‌رسان

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۵ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۱۴۰ جایگاه سی‌ان‌جی با آمادگی کامل به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران خواهند بود، بیان کرد: چهار دستگاه خودروی سوخت‌رسان سیار و دو دستگاه جایگاه سیار نیز تدارک دیده شده است تا در صورت نیاز به نقاط پرمصرف و پرتردد اعزام و مستقر شود.

بهره‌برداری از ۴ جایگاه جدید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه شرایط مساعد است و همکاران در تلاش هستند زائران با آرامش خاطر مشرف شوند، تأکید کرد: سه جایگاه آماده بهره‌برداری داریم که دو باب آن در شهر مشهد در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. یک جایگاه نیز در نیشابور آماده بهره‌برداری است که امیدواریم در روزهای آینده به بهره‌برداری برسد.

اصغری با تأکید بر آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل فرآورده بیان کرد: از زمان راه‌اندازی قرارگاه، حدود ۲۵۰ فقره بازدید به‌ویژه از جایگاه‌های نزدیک به شهر مشهد انجام و نواقص، موارد ایمنی و خرابی‌ نازل‌ها به‌دقت بررسی شده و خوشبختانه میزان خرابی نازل‌ها در منطقه خراسان رضوی به کمتر از یک درصد رسیده و شرایط برای سوخت‌رسانی بسیار مطلوب است.

توزیع ۲۵ تن گاز مایع موردنیاز موکب‌ها

وی همچنین از توزیع روزانه ۱۰۰ تن گاز مایع در ایام عادی سال در منطقه خراسان رضوی خبر داد و افزود: از روز چهاردهم شهریور تاکنون، حدود ۲۵ تن گاز مایع موردنیاز موکب‌ها نیز به‌صورت ویژه ارسال شده است. حدود ۳۰۰ موکب در استان فعال شده‌اند و این روند سوخت‌رسانی به موکب‌ها، تانکرهای آب‌رسان و نانوایی‌های سیار در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی نیز موکبی را در جوار انبار نفت مستقر کرده است که از محل خودیاری شرکت‌های حمل‌ونقل و کارکنان منطقه خدمات‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

رشد ۵ درصدی بنزین منطقه خراسان رضوی با افزایش سفرهای زائران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از رشد ۵ درصدی میزان مصرف بنزین منطقه در روزهای گذشته به‌دنبال افزایش ترددها و سفرهای درون و برون‌شهری هم‌زمان با سالگرد شهادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: به‌طور میانگین در ایام عادی سال ۵.۹ میلیون لیتر بنزین در استان خراسان رضوی توزیع می‌شود که این مقدار در روزهای گذشته به ۶.۲ میلیون لیتر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای چهارشنبه (۲۳ شهریور) و شنبه (۲۵ شهریور) تعطیلات پیش‌رو به ۷ میلیون لیتر افزایش یابد.

رشد ۱۵ درصدی مصرف سوخت هوایی در منطقه خراسان رضوی

اصغری همچنین با اشاره به تأمین مطلوب و موجودی مناسب ذخایر سوخت هواپیمایی برای ناوگان هوایی حمل‌ونقل مسافران خبر داد و گفت: به‌طور میانگین در ایام عادی سال روزانه ۶۰۰ هزار لیتر در منطقه خراسان رضوی سوخت هوایی توزیع می‌شود که با افزایش ترددها، با ۱۵ درصد افزایش در روزهای گذشته به حدود ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است که البته پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در روزهای آینده افزایش یابد.

وی تأکید کرد: برای تردد خودروها و اتوبوس‌های کشورهای خارجی نیز آماده سوخت‌رسانی هستیم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به تقدیر استانداری خراسان رضوی از خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تلاش همه کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان نماینده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این است که سوخت‌رسانی مناسبی در این ایام انجام دهیم و رضایت مردم را جلب کنیم.

کد خبر 630152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =