اوپک پلاس باید مازاد عرضه نفت مه تا ژوئیه را جبران کند

یک گزارش داخلی اوپک پلاس نشان داد که این ائتلاف ملزم است مازاد عرضه نفت مربوط به ماه‌های مه تا ژوئیه را جبران کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، دوبی و لندن، گفته‌های منابع کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و یک گزارش داخلی اوپک پلاس که به دست رویترز رسیده است، نشان داد: تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس که از ماه مه تا ژوئیه بیشتر از هدف تعیین شده تولید کرده‌اند، باید در دو ماه، بیش از یک میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهند تا مازاد عرضه آنها جبران شود.

تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس متعهد شدند برای بهبود مازاد عرضه موجود در بازار که در پی همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش تقاضا ایجاد شده بود، از ماه مه تولید نفت خود را ۹  میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. با آغاز بهبود تقاضا، این ائتلاف کاهش تولید خود را از ماه اوت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تسهیل کرد.

بعضی از اعضای این ائتلاف از جمله عراق و نیجریه نتوانسته‌اند به سهمیه خود مطابق توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باشند و دیگر اعضای اوپک پلاس از جمله عربستان این کشورها را تحت فشار قرار داده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که آنها تا پایان ماه سپتامبر تخطی از سهمیه تولید خود را جبران می‌کنند.

به گفته یک منبع اوپک، رقمی که اعضای خاطی باید از تولید نفت خام خود بکاهند برابر با یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در دو ماه یا ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در یک ماه است.

این منبع اوپکی گفت: این مقدار کاهش تولید جبرانی فقط برای اوت و سپتامبر است و افزون بر سهمیه کاهش تولید کنونی این کشورها مطابق توافق اوپک پلاس است.

این منبع افزود: این کاهش‌ تولید جبرانی، اگر به‌طور برابر در این دو ماه توزیع شود، به این معنی است که کاهش تولید مجموع این ائتلاف در ماه اوت و سپتامبر حدود ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وی تصریح کرد: این به آن معناست که در این دو ماه شاهد کاهش مقدار زیادی از عرضه نفت در بازار خواهیم بود.

منابع اوپکی گفتند: کشورهایی که ملزم به جبران تولید بیش از حد خود هستند، باید تا پایان هفته آینده برنامه‌های تولید جدید خود را برای ماه‌های اوت و سپتامبر ارائه دهند.

کد خبر 306332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =