۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر: 310842
تولید نفت آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد

تازه ترین برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که تولید نفت شیل ایالات متحده در ژانویه سال آینده میلادی روزانه ۱۳۶ هزار بشکه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز دوشنبه (۲۴ آذرماه) در برآورد ماهانه خود اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت شیل ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه حدود ۱۳۶ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز برسد که کمترین مقدار از ماه ژوئن است.

براساس این ارزیابی، انتظار می‌رود عرضه نفت هفت تولیدکننده اصلی نفت شیل آمریکا کاهش یابد، به جز منطقه هاینزویل که پیش‌بینی می‌شود تولید تا حد زیادی تثبیت شود.

برآورد می‌شود بیشترین کاهش تولید مربوط به حوزه پرمین تگزاس و نیومکزیکو باشد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تولید حوزه پرمین تگزاس و نیومکزیکو با روزانه ۴۴ هزار بشکه کاهش به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز یعنی کمترین مقدار از ماه ژوئن برسد.

پیش‌بینی می‌شود تولید مجموع شیل برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یابد و بیشترین مقدار کاهش را از ماه مه ثبت کند.

تولیدکنندگان عمده نفت در ماه مه امسال با کاهش تولید روزانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز، کاهش تقاضای جهانی نفت ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا را جبران کردند.

این در حالی است که این امید وجود دارد واکسیناسیون سریع در افزایش قیمت نفت موثر باشد و با افزودن شمار دکل‌های حفاری در ایالات متحده، تولید شیل به آرامی بهبود یابد. 

در عین حال انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی در ماه ژانویه به کمترین مقدار از ماه ژوئن یعنی ۸۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون فوت مکعب در روز برسد. این کاهش معادل  ۷۴۰ میلیون فوت مکعب در روز خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا عنوان کرد: تولیدکنندگان در ماه نوامبر امسال ۳۳۴ حلقه چاه حفر و ۴۷۸ حلقه چاه را در بزرگ‌ترین حوضه‌های شیل تکمیل کردند.

مجموع دکل‌های حفاری‌شده ناتمام در ماه نوامبر امسال برای چهارمین ماه پیایپی کاهش یافت و به کمترین تعداد از نوامبر ۲۰۱۸ رسید.

کد خبر 310842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =