دورخیز پالایشگاه اصفهان برای تبدیل شدن به پتروپالایش برتر منطقه در ۱۴۰۶

مدیرعامل هلدینگ پالایشی اصفهان گفت: با افزایش سطح پیچیدگی پالایشگاه اصفهان به ۱۲.۶، این شرکت به سوی تبدیل شدن به هلدینگ پتروپالایشی برتر منطقه تا سال ۱۴۰۶ حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن قدیری صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت) در نشست سراسری هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت، اظهار کرد: سطح پیچیدگی، فناوری و رشد واحد پالایشی را نشان می‌دهد و سطح پیچیدگی ۱۲.۶ برنامه‌ریزی‌شده برای این پالایشگاه، بالاترین سطح فناوری و پیچیدگی در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌های تهاجمی دستیابی به این هدف را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: هم‌اکنون در ظاهر حدود ۴۰۰ پروژه در این واحد پالایشی و زیرمجموعه‌های آن در حال اجراست که این تعداد در عمل بیشتر است.

تأمین صددرصدی آب موردنیاز پالایشگاه اصفهان از پساب

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان تأکید کرد: با افتتاح یک پروژه ۵۰ هزار مترمکعب ذخیره آب در این پالایشگاه خواهیم داشت و در سال ۱۴۰۳ مقدار مصرف آب پالایشگاه اصفهان ۷۵ درصد کاهش می‌یابد و از ۱۲۰۰ مترمکعب در ساعت به ۳۰۰ مترمکعب در ساعت می‌رسد و بزرگ‌ترین تهدید پروژه‌های ما و پالایشگاه برطرف می‌شود. برای نخستین بار در سال آینده آب شرب را پس از ۴۴ سال از پالایشگاه اصفهان به‌طور کامل قطع کرده و صددرصد آب موردنیاز از پساب تأمین خواهد شد و هم‌اکنون در حال ساخت ۳ برج کولینگ هیبریدی هستیم.

قدیری تصریح کرد: در شرکت سهروردی پالایشگاه اصفهان پروژه آراچ‌یو به‌عنوان یک ابرپروژه در حال اجراست که در قالب آن ۶ زیرپروژه اجرایی می‌شود و ۴ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی شرکت اکسیر ایرانیان را یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این شرکت برشمرد و گفت: پروژه مرتبط با این شرکت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و روزانه ۳۰ هزار بشکه کروسین را با کاتالیست ایرانی تصفیه خواهیم کرد.

رتبه نخست سوددهی شرکت پالایش نفت اصفهان در بین شرکت‌های بورسی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه این مجموعه رتبه نخست سوددهی را در میان شرکت‌های بورسی دارد، گفت: سود این مجموعه پالایشی سال گذشته به ۳۵ همت رسیده است.

قدیری تعهد مدیریتی را یکی از عوامل تأثیرگذار در آرامش فکری مدیران و کارکنان اعلام کرد و گفت: در این زمینه برای مدیریت انرژی و ریسک اداره جداگانه تأسیس و اداره نظارت بر مبادلات نفتی ایجاد کردیم و قراردادهای رانتی را برطرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف اچ‌اس‌ئی باید همه واحدها همسو با یکدیگر به این سمت حرکت کنند، افزود: نمودار سازمانی هلدینگ پالایشی اصفهان نیز بر این اساس چیده شده است. تمامی پروژه‌های این شرکت دارای آرای‌آی بالای ۳۰ درصد هستند و با اجرای پروژه‌های اچ‌اس‌ئی، بار روانی اجرای پروژه‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان با تأکید بر اینکه تمامی پروژه‌های این واحد پالایشی داری پشتوانه فکری بوده و هم‌اکنون صد گروه فکری در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: در این مسیر باید بدنه سازمان را با خود همراه کنیم که رفع چالش‌هایی شامل فریز شدن کارکنان، عدم عدالت میان نیروهای مختلف، تعدیل مدرک، اسکان کارکنان، توزیع تبعیض آمیز امکانات از جمله اقدام‌ها در این زمینه است.

قدیری افزود: تمایل به تغییر همیشه باید وجود داشته باشد و ما تلاش کردیم این تمایل را در کارکنان ایجاد کنیم و همین امر و رضایتمندی کارکنان از شرایط کار، سبب بهره‌وری بالا و کاهش آمار حوادث می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نگرش ما امروز به سمت اچ‌اس‌ئی، سلامت کارکنان و مدیریت بحران است، گفت: در این زمینه نموادر سازمانی مدیریت بحران ایجاد کردیم و اچ‌اس‌ئی و مدیریت بحران را با هوش مصنوعی به یکدیگر متصل کردیم و همه دوربین‌های موجود در پالایشگاه اصفهان اصلاح شده و با هوش مصنوعی در ساختمان مدیریت بحران مرکزی، نظارت می‌شود، همچنین سیستم ماشینی برای حضور و تردد افراد در بحران‌ها ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان ساخت زمین آتش استاندارد براساس استانداردهای بین‌المللی و مشخص کردن نقاط کور و تغییر مسیر آب آتش‌نشانی پالایشگاه و بهبود آن را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در پالایشگاه اصفهان برای بهبود وضع اچ‌اس‌ئی در این واحد پالایشی دانست.

کد خبر 472245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =