۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
  • کد خبر: 630400
گزیده‌های نفتی هفته

قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از تلاش‌های وزارت نفت برای مدیریت سوخت‌رسانی، کسب رتبه نخست گروه نفت در میان بخش‌های اقتصادی کشور، برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست و نشست شرکت‌ ملی نفت ایران با شرکت‌های بیمه‌ای از جمله اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

برگزاری هفدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست: این نمایشگاه با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از روز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) به‌مدت چهار روز با حضور ۵۶۰ شرکت داخلی و ۲۱۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

جواد اوجی، وزیر نفت در آیین گشایش این نمایشگاه از صدور نفت به مقاصد مختلف با اراده کشورمان، تحریم‌ناپذیر بودن صنعت پتروشیمی و افزایش ۶ برابر درآمدهای ارزی با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی، افزایش تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران در دولت سیزدهم سخن گفت.

او همچنین در حاشیه این نمایشگاه از جدیت ایران برای پیگیری سهم خود از میدان آرش و لزوم تولید فرآورده‌های نفتی از متانول در کشور خبر داد و افزود:  انتظار داریم مباحث مربوط به این میدان را هم از طریق مذاکره با طرف کویتی حل و فصل کنیم.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در آیین گشایش نمایشگاه ایران‌پلاست از ۱۵۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در افق پایان برنامه هشتم توسعه خبر داد و گفت: صنعت پتروشیمی کشور به‌عنوان یک صنعت ارزش‌آفرین، اشتغال‌زا و ارزآور، حرکتی جهشی و تحول‌آفرین را آغاز کرده است.

او همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه از فروش اعتباری ۲۸ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بورس کالا خبر داد و اعلام کرد: حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک خود را از صنعت پتروشیمی تأمین می‌کنند و می‌توانند از عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بهره ببرند.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ایران به عربستان، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان، اعلام آمادگی کشور عربستان برای گسترش همکاری با صنعت پتروشیمی ایران، اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به صربستان و رونمایی از دو پلیمر گرید پزشکی در نمایشگاه ایران‌پلاست از جمله رویدادهای مهم این نمایشگاه بودند.

کسب رتبه نخست گروه نفت در میان بخش‌های اقتصادی: محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در هفته‌ای که گذشت در نشست هیئت دولت از ثبت رشد اقتصادی خارج از تصور ۱۶.۴ درصدی در بخش نفت خبر داد.

وزیر نفت نیز در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: گروه نفت با کسب ۱۶.۴ درصد ‌رشد اقتصادی، در بهار امسال ‌رتبه نخست را در میان بخش‌های مختلف اقتصاد کشور به‌دست آورد.

قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از مدیریت وزارت نفت برای مدیریت سوخت‌رسانی: محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری در نشت هیئت دولت از تلاش‌های وزرات نفت برای مدیریت تأمین و توزیع بنزین مورد نیاز مردم در زمان اوج مصرف (افزایش مسافرت‌ها در ایام اربعین، حجم بالای سفرها به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر و رشد قابل توجه ترددها در تعطیلات اخیر) قدردانی کرد.

دیگر رویدادها: آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه خط لوله «چلوند - اردبیل»، برگزاری «نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های بیمه‌ای»، امضای تفاهم‌نامه احداث نخستین پارک شیمیایی کشور در منطقه نایبند بوشهر و برگزاری نمایشگاه نوآوری دیجیتال در صنعت گاز در شرکت ملی گاز ایران از دیگر رویدادهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های بیمه‌ای از افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران در دولت سیزدهم و بازگشت رتبه ایران در اوپک به پیش از تحریم‌ها خبر داد.

رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست از اجرای حدود ۵۰ میلیارد دلار پروژه جاری برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: ۳۳ میلیارد دلار پروژه نیز در آینده اجرا خواهد شد.

فریدون کردزنگنه، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران هم گفت که قرارداد توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان تا یک‌ ماه آینده امضا می‌شود.

خواندنی هفته: در هفته‌ای که گذشت محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره وضعیت تولید گاز در زمستان پیش رو با خبرنگار شانا گفت‌وگو کرد که پیشنهاد می‌شود بخوانید.

کد خبر 630400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =