۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
  • کد خبر: 631885
گزیده‌های نفتی هفته

دیدار و مذاکرات نفتی ایران و بلاروس، عبور تولید نفت ایران از مرز ۳ میلیون بشکه، امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی، دیدار معاون وزیر نفت ایران و رئیس کارگروه تخصصی آموزش وزارت نفت عراق و برگزاری نخستین همایش ایمنی فرآیند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

توسعه همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس: در هفته‌ای که گذشت و در جریان سفر محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به مینسک، سند همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس بین جواد اوجی، وزیر نفت ایران و آندری ریباکوف، مدیرعامل شرکت دولتی «بل‌نفت‌خیم» بلاروس امضا شد.

همچنین در پی دیدار احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت کشورمان با آندری ریباکوف در این سفر، افزون بر تفاهم درباره تشکیل کارگروه تخصصی مشترک نفتی ایران و بلاروس، درباره محورهای همکاری دوجانبه بالقوه در صنعت نفت بحث و تبادل‌نظر شد.

اوجی پیش از این با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به بلاروس و باز شدن مسیر جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، از اعلام آمادگی ایران برای تأمین و تعمیر تجهیزات پیشرفته نفتی بلاروس خبر داده بود.

وزیر نفت همچنین در هفته جاری و در حیاط ساختمان هیئت دولت از در حال مطالعه بودن اتصال کارت بانکی به کارت سوخت،  افزایش روزانه ۳۶ میلیون مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۲ و تفاهم‌های مطلوب ایران و بلاروس در حوزه‌های پالایشی و پتروشیمی خبر داد.

عبور تولید روزانه نفت ایران از مرز ۳ میلیون بشکه: تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه سپتامبر (شهریورماه - مهرماه) با ۱۵ هزار بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۵۸ هزار بشکه رسید و جایگاه سومین تولیدکننده نفت در این سازمان را حفظ کرد.

امضای تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی: تفاهم‌نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی (نوشت‌افزار تولید داخل) به دانش‌آموزان محروم مناطق نفتخیز و گازخیز کشور با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

در حاشیه آیین امضای این تفاهم‌نامه همچنین نظام‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت رونمایی شد. اوجی در این آیین از تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت‌ اجتماعی در صنعت نفت خبر داد.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در با اشاره به آغاز برداشت روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت از میدان‌های سپهر و جفیر، از افزایش تولید نفت ایران از ۳.۳ میلیون بشکه به ۳.۵ میلیون بشکه در روز تا پایان سال خبر داد.

دیدار معاون وزیر نفت ایران و رئیس کارگروه تخصصی آموزش وزارت نفت عراق: در هفته‌ای که گذشت و در جریان دیدار مهدی ‌علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مازین عباس‌کریم، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق درباره برگزاری دوره‌های آموزشی سه‌ماهه تا یک ساله برای کارکنان صنعت نفت عراق با همکاری طرف ایرانی توافق شد.

برگزاری نخستین همایش ایمنی فرآیند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این همایش از تولید حدود ۷۸ میلیون تن محصول پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دیگر خبرها: پیام وزیر نفت در محکومیت جنایت اسرائیل در غزه و حمایت از مردم فلسطین، آمادگی وزارت نفت برای امضای قرارداد ساخت ۵۵۰ تجهیز موردنیاز صنعت نفت با دانشگاه‌ها از سوی معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت و بررسی سازوکار بار مالی نفت‌کارت در قراردادهای کارکنان پیمانکاری از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

خواندنی‌های هفته: پیشنهاد می‌شود سه گفت‌وگوی خبرنگاران شانا با احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره عملکرد ۲۵ ساله پالایشگاه‌های پارس جنوبی، با علی زیار، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره نفوذ و خوش‌نامی صنعت نفت ایران در کشورهای حوزه کارائیب و گفت‌وگوی بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تولید بیش از ۳۵ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال را بخوانید.

همچنین با مرور این گزارش تصویری، پالایشگاه‌های پارس جنوبی از گذشته تا امروز را ببینید.

کد خبر 631885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =